Facebook open

Hotel Aurora - Hotel SPA z basenem nad morzem.

Od 4 maja hotele, pensjonaty i obiekty noclegowe znów mogą przyjmować gości. 18 maja dopuszczono w nich funkcjonowanie restauracji i gabinetów SPA. Sprawdź, jakie obowiązują procedury i obostrzenia?

18 maja wdrożony został trzeci etap odmrażania gospodarki w związku z epidemią COVID-19, na który hotelarze czekali z utęsknieniem. Po wcześniejszym (4 maja) otwarciu hoteli, pensjonatów i obiektów noclegowych, nie mogli się doczekać zgody na otwarcie restauracji hotelowych oraz gabinetów kosmetycznych i SPA. Od 18 maja przywrócono możliwość funkcjonowania restauracji i SPA – oczywiście według ściśle określonych zasad sanitarnych i jeszcze w niepełnym wymiarze. Ciągle jeszcze z użytkowania wyłączone są baseny i sauny, nie można też organizować konferencji i większych spotkań biznesowych.

PROCEDURY BEZPIECZEŃSTWA W OBIEKTACH NOCLEGOWYCH W TRAKCIE EPIDEMII COVID-19

Ministerstwo Rozwoju i Główny Inspektor Sanitarny opracowali wytyczne dla funkcjonowania hoteli i obiektów noclegowych w trakcie trwania epidemii. Pełny wykaz znajdziesz na stronach Ministerstwa Rozwoju czy Polskiej Organizacji Turystycznej. My wybraliśmy zagadnienia najważniejsze z praktycznego punkty widzenia, dotyczące codziennego funkcjonowania obiektów i ich gości.

Nie możesz się doczekać wyjazdu? Zastanawiasz się, jak będzie wyglądał teraz twój pobyt w hotelu? Sprawdź, jakich ograniczeń i procedur możesz się tam spodziewać?

ZALECANE ŚRODKI OSTROŻNOŚCI W HOTELU

Wszyscy goście oraz potencjalni klienci muszą być na wstępie informowani o procedurach bezpieczeństwa zastosowanych w związku z wirusem COVID-19 w hotelu, pensjonacie czy obiekcie nocletowym.

Formalności mają być ograniczone do minimum, tak aby goście jak najmniej czasu spędzali przy recepcji.

Obowiązuje przestrzeganie wymaganego dystansu pomiędzy personelem a gośćmi – minimum 2 metry.

W recepcji zaleca się wprowadzenie możliwości zakupu maseczek ochronnych. W wielu obiektach obiekty otrzymują zapasową maseczkę wraz z kluczami czy kartą do pokoju.

Na bieżąco, nie rzadziej niż co godzinę, muszą być dezynfekowane ogólnodostępne toalety, windy, blaty recepcyji (po każdym gościu), klamki, poręcze, uchwyty, stoły, siedzenia, klawiatury komputerów oraz inne, często dotykane urządzenia i powierzchnie.

Na terenie hotelu muszą się znaleźć dostępne dla gości dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.

Zalecane jest systematyczne wietrzenie wszystkich pomieszczeń wspólnych, bądź ozonowanie (lub dekontaminacja w innej dostępnej technologii), w wyznaczonym do tego czasie.

ILU GOŚCI MOŻE PRZEBYWAĆ W HOTELU?

Maksymalna liczba gości w hotelu to ilość dostępnych pokoi pomnożona przez dwie osoby.

Dodatkowo, przed wejściem do hotelu i w recepcji, w widocznym miejscu powinna się znaleźć informacja o maksymalnej liczbie gości mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu

Wprowadzono też bezwzględny zakaz przebywania w obiekcie osób nie zakwaterowanych w nim.

POSIŁKI DLA GOŚCI W HOTELU

18 maja przywrócono funkcjonowanie restauracji i barów hotelowych w wersji nie tylko na wynos, ale także na miejscu. To dobra wiadomość. Ciągle istnieje zakaz organizowania posiłków w formie bufetu – i ten zapewne długo jeszcze nie zostanie zniesiony. Jedzenie musi być podawane do stolików, a odległość od krańca blatu jednego stolika do krańca blatu drugiego stolika powinna wynosić minimum 1,5 m lub 1 m w przypadku oddzielenia stolików przegrodami wystającymi minimum 1 m ponad blat.

Wymagana jest dezynfekcja rąk przy wejściu na teren lokalu. Musi być też ściśle ustalona i kontrolowana maksymalna liczba gości przebywających równocześnie w restauracji czy kawiarni. Po zakończeniu obsługi gości, stoliki powinny być każdorazowo dezynfekowane.

Z sali jadalnej muszą być usunięte wszelkiego rodzaju dodatki, tj. wazony, sztućce do samodzielnego pobierania, serwetniki, cukier itp. Te z nich, które są niezbędne (jak serwetki czy przyprawy), wydawać będzie obługa, bezpośrednio do złożonego zamówienia.

Kucharze oraz kelnerzy mają obowiązek nosić maseczki oraz rękawiczki.

ZASADY DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z POKOI I ICH SPRZĄTANIA

Codzienne, rutynowe sprzątanie pokoi zostaje ograniczone do minimum – tylko na życzenie klienta.

Wprowadzono też zakaz używania hotelowych suszarek nadmuchowych w łazienkach pokojowych.

Po zakończeniu pobytu gościa pokoje mają być dokładnie sprzątnięte, z dezynfekcją wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętów (np. pilotów) i łazienki włącznie oraz gruntownym wywietrzeniem pomieszczenia lub po sprzątnięciu pomieszczenia - dokonaniem ozonowania/ zamgławiania/ dekontaminacji z użyciem innych dedykowanych technologii.

Pokój można ponownie wynająć po zakończeniu dezynfekcji po czasie zgodnym z instrukcją urządzenia służącego do dekontaminacji, alb zaleceń producenta zastosowanych technologii.

SPA W DOBIE KORONAWIRUSA

SPA, zwłaszcza strefa sucha z gabinetami zabiegowymi, to obok strefy gastronomicznej najbardziej higieniczne miejsce w całym hotelu. Od 18 maja obowiązują w niej takie same wytyczne, jak w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Większość z nich to zasady od zawsze stosowane przez obsługę SPA, jak jednorazowa bielizna udostępniana gościom, dezynfekcja urządzeń po każdym użyciu itp.

Pracownicy obowiązani są do używania jednorazowych maseczek ochronnych i/lub przyłbic, albo gogli oraz noszenia rękawiczek przy wykonywaniu zabiegu (jeśli rodzaj wykonywanego zabiegu na to pozwala) – zmienianych każdorazowo po wykonaniu usługi.

Klienci powinni przychodzić bez osób towarzyszących, zabiegi umawiać telefonicznie, nie używać telefonów komórkowych (to też żadna nowość w etykiecie SPA) oraz zasłaniać nos i usta i nosić rękawiczki, jeśli zabieg na to pozwala.

Zalecana jest rezygnacja z serwowania ciepłych napojów. SPA będzie zapewniało wodę (czy inne napoje) w opakowaniach jednorazowych lub podawaną przez personel w kubkach jednorazowych z dystrybutora.

POMIESZCZENIA NIEDOSTĘPNE DLA GOŚCI – Z CZEGO NIE MOŻESZ KORZYSTAĆ?

Do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania, z użytkowania wyłączone są takie pomieszczenia jak: wspólne sale telewizyjne, sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, dyskoteki i inne, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi.

Z w/w przestrzeni mogą korzystać jedynie wspólnie zakwaterowani goście, którzy wynajmą je na wyłączność.

REKREACJA W HOTELU – CZY MOŻNA KORZYSTAĆ ZE SPRZĘTÓW SPORTOWYCH?

Jak już wyżej napisaliśmy, z użytkowania wyłączone są baseny czy sale fitness. Można natomiast wypożyczać sprzęt hotelowy, taki jak rowery, kajaki, kijki nordic walking itp. Po każdym użyciu pracownicy obiektu mają obowiązek poddać sprzęt dezynfekcji.

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PRACOWNIKÓW

Pracownicy mają obowiązek nosić osłonę nosa i ust, ewentualnie przyłbicę oraz rękawice ochronne podczas wykonywania obowiązków.

Muszą też zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane 2 metry).

Personel sprzątający powinien być wyposażony i przestrzegać używania jednorazowej maseczki, rękawiczek, a w razie potrzeby jednorazowego fartucha z długim rękawem.

Pracownicy muszą też być przeszkoleni z protokołem postępowania w razie podejrzenia u siebie lub gości możliwości zakażenia koronawirusem. Wiąże się to z odizolowaniem potencjalnie zarażonej osoby, przeprowadzeniem dezynfekcji pomieszczeń, w których przebywała, ustaleniem listy pracowników i klientów obecnych w tym czasie w obiekcie oraz wstrzymaniem przyjmowania gości, powiadomieniem właściwej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

BEZPIECZNE HOTELE

Z wywiadów przeprowadzonych w obiektach szykujących się do powrotu do działalności wiemy, że znakomita większość z nich od dawna przygotowuje się na NOWE OTWARCIE i planuje wdrożenie tych, a także wielu innych procedur, których celem jest zapewnienie bezpieczeństwa zarówno gościom, jak i pracownikom oraz ich rodzinom.

CZYTAJ TEŻ:

BEZPIECZNY HOTEL – Co to dzisiaj znaczy? I w których hotelach jest bezpiecznie?

 

 

polecane hotele GORACHpolecane hotele CENTRUMpolecane hotele MORZEpolecane hotele JEZIORA

Nasze magazyny i albumy

polecane KLINIKI DAY SPA

Zapisz się do newslettera

Perfect SPA Awards

Phytomer 300x300nova group 2020BANER EDEN Thalgo hotele

 

Pobierz E-Book

 okl e book SPA Rodzinne

okladka e book UZDROWISKAe-book Restauracje okladka Semana SPAeden pl

 

polecane hotele spa poziome wszystkie SPA EDEN

Polska na zdrowie PL0

Cytat tygodnia

shutterstock 30510868