Page 39 - Eden_01-03_2019
P. 39

T  ND






























                        Ubrania wykonane z alg (buty   MO A   ST  U  E  NESS
                      na zdjęciu), grzybw czy   Rynek mody w stylu wellness z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. Jest od-
                      odpadw z wolna podbijają   powiedzią na napędzaną globalizacją „szybką modę”, która doprowadziła do gigantycznej
                      rynek. Przyszłoƒ„ to także   nadprodukcji i wyniszczenia środowiska. Każdego roku produktowanych jest 80 miliardów
                      pozyskiwane w sposb       ton ubrań, a branża odzieżowa emituje 1,2 miliarda ton gazów cieplarnianych, o miliardach
                      zrwnoważony naturalne     ton zużytej i zanieczyszonej wody nie wspominając. Istnieje więc potrzeba tworzenia ubrań
                      włkna: len   jedwab, bawełna   trwałych, etycznych, ważnych (a nie wyrzucanych po jednym sezonie) oraz inteligentnych,
                      organiczna itp.            bo poprawiających zdrowie i samopoczucie.                                 ™



                                                                          ME  TAC A N E  E NO MA  M
                                                                          Medytacja jest jednym z najważniejszych trendów wellness
                                                                          ostatnich lat. Obok diety i ćwiczeń fitness stała się jednym
                                                                          z trzech podstawowych filarów zdrowia i dobrego samopoczu-
                                                                          cia. Marki, aplikacje i studia do medytacji opanowały już cały
                                                                          świat realny i wirtualny. Sale do medytacji i jogi w hotelach,
                                                                          biurach i na lotniskach stały się normą. Wydawać by się mogło,
                                                                          że mindfullness i medytacja osiągnęły apogeum popularno-
                                                                          ści. Tymczasem okazuje się, że jeszcze wszystko przed nami,
                                                                          bo wyróżniamy wiele rodzajów medytacji: transcendentalna,
                                                                          skoncentrowana, wizualizacja przewodnia, a każda z nich zu-
                                                                          pełnie inaczej działa na ciało i umysł.                                           ™





                   TUR ST KA  E  NESS
                   Ponad 1,3 miliarda ludzi rocznie podróżuje za granicę (w porów-
                   naniu do 500 milionów w 1995 roku). Problem polega na tym, że
                   większość z nich chce zobaczyć te same, najbardziej popularne
                   miejsca (np. Mona Lisę w Paryżu czy kanały w Wenecji), co po-
                   woduje nadmierną koncentrację turystyki i nie jest dobre ani dla
                   mieszkańców, ani dla turystów. Rozwiązaniem problemu może
                   być aktywna promocja turystyki wellness. Zdyzersyfikuje ona
                   sektor turystyczny, zredukuje sezonowość i przyniesie korzyści
                   lokalnym społecznościom. Na całym świecie liczba krajów, które
                   aktywnie promują turystykę wellness wzrosła z 65 w 2013 r. do
                   ponad 100. Obiekty SPA & Wellness są odpowiedzią na to zapo-
                   trzebowanie.                                                                                         ™


                                                                                                   LUTY-MARZEC 2019   |  EDEN |   67




          66-69_Trendy_Wellness.indd   67                                                                               2019-03-13   09:36:02
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44