Page 39 - Eden_01-03_2019
P. 39
T ND
Ubrania wykonane z alg (buty MO A ST U E NESS
na zdjęciu), grzybw czy Rynek mody w stylu wellness z roku na rok nabiera coraz większego znaczenia. Jest od-
odpadw z wolna podbijają powiedzią na napędzaną globalizacją „szybką modę”, która doprowadziła do gigantycznej
rynek. Przyszło to także nadprodukcji i wyniszczenia środowiska. Każdego roku produktowanych jest 80 miliardów
pozyskiwane w sposb ton ubrań, a branża odzieżowa emituje 1,2 miliarda ton gazów cieplarnianych, o miliardach
zrwnoważony naturalne ton zużytej i zanieczyszonej wody nie wspominając. Istnieje więc potrzeba tworzenia ubrań
włkna: len jedwab, bawełna trwałych, etycznych, ważnych (a nie wyrzucanych po jednym sezonie) oraz inteligentnych,
organiczna itp. bo poprawiających zdrowie i samopoczucie.
ME TAC A N E E NO MA M
Medytacja jest jednym z najważniejszych trendów wellness
ostatnich lat. Obok diety i ćwiczeń fitness stała się jednym
z trzech podstawowych filarów zdrowia i dobrego samopoczu-
cia. Marki, aplikacje i studia do medytacji opanowały już cały
świat realny i wirtualny. Sale do medytacji i jogi w hotelach,
biurach i na lotniskach stały się normą. Wydawać by się mogło,
że mindfullness i medytacja osiągnęły apogeum popularno-
ści. Tymczasem okazuje się, że jeszcze wszystko przed nami,
bo wyróżniamy wiele rodzajów medytacji: transcendentalna,
skoncentrowana, wizualizacja przewodnia, a każda z nich zu-
pełnie inaczej działa na ciało i umysł.
TUR ST KA E NESS
Ponad 1,3 miliarda ludzi rocznie podróżuje za granicę (w porów-
naniu do 500 milionów w 1995 roku). Problem polega na tym, że
większość z nich chce zobaczyć te same, najbardziej popularne
miejsca (np. Mona Lisę w Paryżu czy kanały w Wenecji), co po-
woduje nadmierną koncentrację turystyki i nie jest dobre ani dla
mieszkańców, ani dla turystów. Rozwiązaniem problemu może
być aktywna promocja turystyki wellness. Zdyzersyfikuje ona
sektor turystyczny, zredukuje sezonowość i przyniesie korzyści
lokalnym społecznościom. Na całym świecie liczba krajów, które
aktywnie promują turystykę wellness wzrosła z 65 w 2013 r. do
ponad 100. Obiekty SPA & Wellness są odpowiedzią na to zapo-
trzebowanie.
LUTY-MARZEC 2019 | EDEN | 67
66-69_Trendy_Wellness.indd 67 2019-03-13 09:36:02