Page 41 - Eden_01-03_2019
P. 41

ANDRZEJ CHMIELEWSKI
                                       Dyrektor Generalny firmy Nova Group
                                       Rynek hoteli SPA rozwija się niezwykle dynamicz-  otaczająca nas codzienna rzeczywistość. Kluczowe
                                       nie. Jako Nova Group z przyjemnością ten rozwój   jest więc, żeby dokładnie określić, do jakiej grupy
                                       obserwujemy i bierzemy w nim aktywny udział,   docelowej chcemy dotrzeć z nasza ofertą.
                                       proponując innowacyjne produkty i selektywne   Analizując trendy należy też stwierdzić, że
                                       marki. W mojej opinii przyszłością SPA jest oferta   mamy już za sobą lata łączenia oferty SPA z medi
                                       dedykowana do coraz bardziej precyzyjnie zdefi-  SPA i elementami medycyny estetycznej. Dzisiaj
                                       niowanej grupy docelowej. Nie jest to tylko kwestia  obserwujemy wyraźny powrót do holistyczne-
                                       personalizacji, pod kątem oczekiwań klienta ale   go i ekologicznego podejścia do zabiegów SPA.
                                       także pod kątem jego możliwości finansowych.   W programie SPA kluczowe nie są zabiegi na-
                                       Rynek dóbr premium rośnie dużo szybciej niż inne   stawione na szybką poprawę wyglądu ale przede
                                       segmenty i rynek SPA też musi za nim nadążać.   wszystkim na wzmacnianie strefy psychicznej
                                       SPA należy postrzegać jako usługę luksusową, która  i przeciwdziałanie stresowi. Pracujemy coraz dłu-
                                       musi trafiać w oczekiwania gości, a niejednokrotnie  żej i intensywniej, stąd wszelkie programy mające
                                       – wyprzedzać je. Kiedy odwiedzamy SPA to zawsze   na celu przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu
                                       chcielibyśmy tam dostać coś więcej, niż oferuje   będą niezwykle istotne.



                                       MARC N  ET   SK
                                       Doradca i„szkoleniowiec SPA, CEO w„szkoleniowo-konsultingowej firmie SPA Professionals
                                       Rynek SPA rozwija się bardzo intensywnie.   można znaleźć, o tyle  brakuje  specjalistów za-
                                       Pojawia się coraz więcej interesujących realiza-  rządzaniu obiektami SPA, co jest wynikiem zbyt
                                       cji oraz pomysłów. Jakość oferowanych usług   małej liczby placówek, które takich specjalistów
                                       jest w wielu miejscach na bardzo wysokim    kształcą. Dodatkowo nadal wielu inwestorów 
                                       poziomie. W moaim odczuciu usługi w Polsce   uważa strefy SPA jedynie jako kosztowne  „must
                                       utrzymują bardzo wysoki standard, staramy   have” i nie widzi szans na dodatkowy przychód
                                       się być najlepsi i to faktycznie nam wychodzi.   z tej strefy, co przekłada się na zbyt niski po-
                                       Branża SPA boryka się jednak z brakiem spe-  ziom  inwestycji w szkolenia menadżerskie dla
                                       cjalistów. O ile masażystów i kosmetologów   kierowników SPA.



                                       CEZAR  SZCZER   SK
                                       Dyrektor Generalny Thalgo Poland
                                       Kiedy ponad dwadzieścia pięć lat temu zaczy-  Dzisiaj zabiegi pielęgnujące ciało i pieszczące
                                       nałem swoją przygodę na rynku kosmetycznym   duszę stały się codziennością. Korzystamy z nich na
                                       o SPA praktycznie nikt nie słyszał. W następnych   co dzień, u zaprzyjaźnionej kosmetyczki za rogiem,
                                       latach zaczęły pojawiać się obiekty oferujące   i od święta, wybierając miejsce weekendowego czy
                                       coś więcej niż tylko „Bad&Brekfast”, a jednym   wakacyjnego wypoczynku. Mnogość marek i zabie-
                                       z pierwszych był hotel Dr Irena Eris w Krynicy.  gów powoduje, że na efekty i jakość doznań co raz
                                       Połowa lat 90. ubiegłego wieku to także moment   większy wpływ ma profesjonalizm i doświadczenie.
                                       gdy silną pozycję zaczęły zdobywać rodzime i świa-  A te mogą zapewnić firmy oferujące najwyższą tech-
                                       towe marki kosmetyczne. Obchodząca w tym roku   nologię, serwis i szkolenia. Bo w SPA, jak nigdzie
                                       jubileusz 25.lecia w Polsce marka Thalgo przez   indziej, znaczenie ma nie tylko jakość preparatu, ale
                                       długie lata była niemal synonimem pojęcia „SPA”   także atmosfera kreowana przez personel i fizyczny
                                       – wychowały się na niej pokolenia kosmetyczek   dotyk drugiego człowieka. Dynamiczny rozwój tego
                                       i klientek, licznie odwiedzających nie tylko hotele,   rynku jest dowodem na to, że gwarantujące efekty
                                       ale przede wszystkim salony kosmetyczne, które   i bezpieczeństwo kosmetyki oraz zaangażowani
                                       zaczęły być określane mianem „DaySPA”.      terapeuci zawsze znajdą swoich wiernych klientów.


                                                                                                   LUTY-MARZEC 2019   |  EDEN |   71




          70-71_EXPERCI.indd   71                                                                                       2019-03-13   09:39:52
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46