Page 41 - Eden_01-03_2019
P. 41
ANDRZEJ CHMIELEWSKI
Dyrektor Generalny firmy Nova Group
Rynek hoteli SPA rozwija się niezwykle dynamicz- otaczająca nas codzienna rzeczywistość. Kluczowe
nie. Jako Nova Group z przyjemnością ten rozwój jest więc, żeby dokładnie określić, do jakiej grupy
obserwujemy i bierzemy w nim aktywny udział, docelowej chcemy dotrzeć z nasza ofertą.
proponując innowacyjne produkty i selektywne Analizując trendy należy też stwierdzić, że
marki. W mojej opinii przyszłością SPA jest oferta mamy już za sobą lata łączenia oferty SPA z medi
dedykowana do coraz bardziej precyzyjnie zdefi- SPA i elementami medycyny estetycznej. Dzisiaj
niowanej grupy docelowej. Nie jest to tylko kwestia obserwujemy wyraźny powrót do holistyczne-
personalizacji, pod kątem oczekiwań klienta ale go i ekologicznego podejścia do zabiegów SPA.
także pod kątem jego możliwości finansowych. W programie SPA kluczowe nie są zabiegi na-
Rynek dóbr premium rośnie dużo szybciej niż inne stawione na szybką poprawę wyglądu ale przede
segmenty i rynek SPA też musi za nim nadążać. wszystkim na wzmacnianie strefy psychicznej
SPA należy postrzegać jako usługę luksusową, która i przeciwdziałanie stresowi. Pracujemy coraz dłu-
musi trafiać w oczekiwania gości, a niejednokrotnie żej i intensywniej, stąd wszelkie programy mające
– wyprzedzać je. Kiedy odwiedzamy SPA to zawsze na celu przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu
chcielibyśmy tam dostać coś więcej, niż oferuje będą niezwykle istotne.
MARC N ET SK
Doradca iszkoleniowiec SPA, CEO wszkoleniowo-konsultingowej firmie SPA Professionals
Rynek SPA rozwija się bardzo intensywnie. można znaleźć, o tyle brakuje specjalistów za-
Pojawia się coraz więcej interesujących realiza- rządzaniu obiektami SPA, co jest wynikiem zbyt
cji oraz pomysłów. Jakość oferowanych usług małej liczby placówek, które takich specjalistów
jest w wielu miejscach na bardzo wysokim kształcą. Dodatkowo nadal wielu inwestorów
poziomie. W moaim odczuciu usługi w Polsce uważa strefy SPA jedynie jako kosztowne „must
utrzymują bardzo wysoki standard, staramy have” i nie widzi szans na dodatkowy przychód
się być najlepsi i to faktycznie nam wychodzi. z tej strefy, co przekłada się na zbyt niski po-
Branża SPA boryka się jednak z brakiem spe- ziom inwestycji w szkolenia menadżerskie dla
cjalistów. O ile masażystów i kosmetologów kierowników SPA.
CEZAR SZCZER SK
Dyrektor Generalny Thalgo Poland
Kiedy ponad dwadzieścia pięć lat temu zaczy- Dzisiaj zabiegi pielęgnujące ciało i pieszczące
nałem swoją przygodę na rynku kosmetycznym duszę stały się codziennością. Korzystamy z nich na
o SPA praktycznie nikt nie słyszał. W następnych co dzień, u zaprzyjaźnionej kosmetyczki za rogiem,
latach zaczęły pojawiać się obiekty oferujące i od święta, wybierając miejsce weekendowego czy
coś więcej niż tylko „Bad&Brekfast”, a jednym wakacyjnego wypoczynku. Mnogość marek i zabie-
z pierwszych był hotel Dr Irena Eris w Krynicy. gów powoduje, że na efekty i jakość doznań co raz
Połowa lat 90. ubiegłego wieku to także moment większy wpływ ma profesjonalizm i doświadczenie.
gdy silną pozycję zaczęły zdobywać rodzime i świa- A te mogą zapewnić firmy oferujące najwyższą tech-
towe marki kosmetyczne. Obchodząca w tym roku nologię, serwis i szkolenia. Bo w SPA, jak nigdzie
jubileusz 25.lecia w Polsce marka Thalgo przez indziej, znaczenie ma nie tylko jakość preparatu, ale
długie lata była niemal synonimem pojęcia „SPA” także atmosfera kreowana przez personel i fizyczny
– wychowały się na niej pokolenia kosmetyczek dotyk drugiego człowieka. Dynamiczny rozwój tego
i klientek, licznie odwiedzających nie tylko hotele, rynku jest dowodem na to, że gwarantujące efekty
ale przede wszystkim salony kosmetyczne, które i bezpieczeństwo kosmetyki oraz zaangażowani
zaczęły być określane mianem „DaySPA”. terapeuci zawsze znajdą swoich wiernych klientów.
LUTY-MARZEC 2019 | EDEN | 71
70-71_EXPERCI.indd 71 2019-03-13 09:39:52