fbpx

BANER Perfect SPA Awards 2021 Glosuj Hotel SPA

Bezcenne omega-3

Okazuje się jednak, że jemy za dużo kwasów omega-6, a za mało omega-3. Zdaniem naukowców, brak tych drugich powinno się uzupełniać. Można zadbać o zbilansowaną dietę albo sięgać po gotowe suplementy. Nad ich opracowaniem pracują polscy specjaliści.

oliwaPrawidłowy stosunek wielonienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 do omega-6 w diecie to 1:4, tymczasem w Europie Zachodniej często proporcje te wynoszą 1:30, a w Stanach Zjednoczonych nawet 1:50. W ostatnich czasach udowodniono, że najlepszy dla organizmu jest czysty kwas omega-3 ALA (alfa-linolenowy). Na Uniwersytecie Wrocławskim trwają prace nad technologią izolowania takiego kwasu w postaci łatwo przyswajalnych estrów. Będzie można dodawać je do żywności i tworzyć z nich leki. Technologię wytwarzania estrów etylowych kwasów omega opracowali chemicy z Uniwersytetu Wrocławskiego: prof. Hubert Kołodziej, inż. Stanisław Strzelecki i dr Andrzej Vogt.

Naukowcy tłumaczą, że jeśli nie przyjmujemy odpowiedniej ilości kwasów omega-3, w naszym organizmie dochodzi do tzw. niskonatężeniowego ogólnoustrojowego stanu zapalnego, a w następstwie tego – do rozwoju wielu chorób, m.in. miażdżycy, czego konsekwencją są udary mózgu, zawały serca, choroby nóg i układu krwionośnego, zapychania się tętnic. Ten stan zapalny sprzyja również powstawaniu nowotworów i chorób degeneracyjnych ośrodkowego układu nerwowego, jak choroba Alzheimera.

oliwa 2Kwas alfa-linolenowy znajduje się w: siemieniu lnianym, nasionach chia i dyni, rybach morskich, orzechach włoskich, produktach sojowych i ciemnozielonych warzywach.

Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl

Uprawiano ją w wiszących ogrodach Semiramidy, była przysmakiem na babilońskich ucztach Baltazara, jej aromatycznymi liśćmi odżywiali się budowniczowie piramid w starożytnym Egipcie. Dziś króluje na stołach całego świata.
Dieta Dash od kilku lat uważana jest przez dietetyków i lekarzy za dietę numer jeden w rankingu najlepszych diet świata. Została zaprojektowana przez naukowców, a jej skuteczność sprawdzona w wielu badaniach naukowych. Dieta Dash, obniżając ciśnienie krwi, pozwala zmniejszyć występowanie choroby niedokrwiennej serca o 15%, a udarów mózgu o 27%.
Spieszmy się zjadać owoce, tak szybko odchodzą, czyli owoce sezonowe na lipiec. Koniecznie trzeba uwzględnić je w codziennym jadłospisie, bo mają wyjątkowo dużo cennych dla naszego zdrowia i urody składników.
Wodę można nie tylko pić, ale i jeść. To ważna informacja dla każdego, komu z trudem przychodzi picie kilku szklanek wody dziennie. Każdy składnik pożywienia zawiera jakąś ilość wody, którą możemy zaliczyć do naszego wodnego bilansu.
reklama

Społeczność

reklama
reklama

Perfect SPA Awards

Partnerzy Konkursu

logo

Redakcja
tel.: +48 886 606 054
redakcja@SPAeden.pl

Redaktor Naczelna:
Katarzyna Sołtyk
k.soltyk@semana.pl

Społeczność

© 2021 Spaeden All Rights Reserved.Design & Development by Conor