Page 56 - Polska_na_weekend_wersja_skrocona
P. 56

SPA W POLSCE



                     dzisiaj i jutro







                      POPROSILIŚMY ZNAWCÓW I SPECJALISTÓW Z BRANŻY O OCENĘ RYNKU SPA & WELLNESS W POLSCE
                      ORAZ PERSPEKTYW JEGO ROZWOJU.

















                      Anita Bajdalska,               Marta Hojna,                   Aneta Muller,
                      konsultant  branży  SPA& Wellness,  od   architekt  wnętrz,  właścicielka  biura   niezależny konsultant SPA, autorka wie-
                      12 lat prowadzi firmę Manager SPA  projektowo-realizacyjnego Dekor Stu-  lokrotnie nagradzanych koncepcji SPA
                      Dzisiaj wPolsce, branża SPA & Wellness   dio wƒKrakowie      Dzisiaj mamy wiele obiektów SPA. Czę-
                      bardzo  dynamicznie  się  rozwija.  Po-  Od  kilku  lat  rynek  SPA  w Polsce  dy -  sto są to wspaniałe, designerskie, bar -
                      wstają nowe, ekskluzywne obiekty SPA   namicznie  się  rozwija,  a powstające   dzo kosztowne inwestycje, które śmia-
                      ito na coraz wyższym poziomie. Branża   obiekty są piękne inowoczesne, tak by   ło  mogą  konkurować  z zagranicznymi
                      hotelarska, zdając sobie sprawę, że ho-  sprostać rosnącym wymaganiom klien-  obiektami.  Mamy też bardzo dobrych
                      tele bez stref  SPA& wellness nie będą   tów.  Osoby  odwiedzające  SPA  mają   specjalistów: kosmetologów ifizjotera-
                      miały  gości,  coraz  częściej  inwestuje   sprecyzowane  oczekiwania  i potrzeby   peutów, którzy niestety dla nas bardzo
                      w ten  departament  obiektu.  Jednak   związane  z wypoczynkiem,  relaksem   dobrze się eksportują.
                      wiele  do  życzenia  pozostawia  jeszcze   i wysokiej  jakości  odnową  biologicz -  Siłą jest także możliwość łączenia wiedzy
                      obsługa  ,  ale  widać  pewien  progres   ną, co podnosi poprzeczkę dla nowych   kosmetologów iwykorzystywania wyspe-
                      także wtym obszarze.          inwestycji.  Uważam  też,  że  rynek  SPA   cjalizowanego  sprzętu  w obiektach  SPA,
                        Moim  zdaniem,  podobnie  jak  na   w naszym  kraju  jest  bardzo  chłonny   co nie zawsze jest dostępne winnych kra-
                      całym świecie, branża SPA & Wellness   i w najbliższym  czasie  możemy  ocze-  jach. Oby ten stan trwał.
                      w Polsce  będzie  rosła  w siłę.  To  już   kiwać powstania kolejnych innowacyj-  Polscy  klienci  są wyedukowani,  a wiec
                      nie jest tylko moda, ale świadomy wy -  nych obiektów SPA.    wymagający.  Na  pewno  potrzebne  jest
                      bór  wielu  ludzi,  którzy  chcą  korzystać                   zróżnicowanie  obiektów.  Zbyt  wiele  jest
                      zusług SPA imają świadomość warto-                          podobieństw,  inspirowania  istniejącymi
                      ści jaka ztakich zabiegów dla nich pły -                     już  obiektami,  a klient  oczekuje  atrakcyj-
                      nie.  Widać  wyraźne  zainteresowanie,                        nego,  indywidualnego  charakteru.  Samo
                      szeroko  pojętymi  usługami  wellness,                        SPA whotelach jest często zapomnianym,
                      nie  tylko  zabiegami,  ale  także  korzy -                   nierentownym,  pozostawionym  samemu
                      staniem zAquaparków, klubów fitness                          sobie działem, podczas gdy powinno być
                      iinnymi formami zachowania dobrego                           motorem tego zróżnicowania iunikalności
                      samopoczucia.  To  jest  przyszłościowa                       obiektu.  I tu  jest  jeszcze  wiele  pracy  do
                      branża!                                                       wykonania. Dużym problemem branży jest
                                                                                    brak zrzeszenia iuporządkowania. Myślę,
                                                                                    że aktualnie jest wystarczająca ilość graczy
                                                                                    na rynku, by móc zacząć wspólnie praco-
                                                                                    wać zmyślą oprzyszłości, bo perspektywy
                                                                                    rozwoju wciąż są duże.



                112                                                                                  .SPA.                          N SPA  P                                                                        113






          112-113_Wypowiedzi.indd   112                                                                           2019-02-09   15:59:53
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61