Page 56 - Polska_na_weekend_wersja_skrocona
P. 56
SPA W POLSCE
dzisiaj i jutro
POPROSILIŚMY ZNAWCÓW I SPECJALISTÓW Z BRANŻY O OCENĘ RYNKU SPA & WELLNESS W POLSCE
ORAZ PERSPEKTYW JEGO ROZWOJU.
Anita Bajdalska, Marta Hojna, Aneta Muller,
konsultant branży SPA& Wellness, od architekt wnętrz, właścicielka biura niezależny konsultant SPA, autorka wie-
12 lat prowadzi firmę Manager SPA projektowo-realizacyjnego Dekor Stu- lokrotnie nagradzanych koncepcji SPA
Dzisiaj wPolsce, branża SPA & Wellness dio wKrakowie Dzisiaj mamy wiele obiektów SPA. Czę-
bardzo dynamicznie się rozwija. Po- Od kilku lat rynek SPA w Polsce dy - sto są to wspaniałe, designerskie, bar -
wstają nowe, ekskluzywne obiekty SPA namicznie się rozwija, a powstające dzo kosztowne inwestycje, które śmia-
ito na coraz wyższym poziomie. Branża obiekty są piękne inowoczesne, tak by ło mogą konkurować z zagranicznymi
hotelarska, zdając sobie sprawę, że ho- sprostać rosnącym wymaganiom klien- obiektami. Mamy też bardzo dobrych
tele bez stref SPA& wellness nie będą tów. Osoby odwiedzające SPA mają specjalistów: kosmetologów ifizjotera-
miały gości, coraz częściej inwestuje sprecyzowane oczekiwania i potrzeby peutów, którzy niestety dla nas bardzo
w ten departament obiektu. Jednak związane z wypoczynkiem, relaksem dobrze się eksportują.
wiele do życzenia pozostawia jeszcze i wysokiej jakości odnową biologicz - Siłą jest także możliwość łączenia wiedzy
obsługa , ale widać pewien progres ną, co podnosi poprzeczkę dla nowych kosmetologów iwykorzystywania wyspe-
także wtym obszarze. inwestycji. Uważam też, że rynek SPA cjalizowanego sprzętu w obiektach SPA,
Moim zdaniem, podobnie jak na w naszym kraju jest bardzo chłonny co nie zawsze jest dostępne winnych kra-
całym świecie, branża SPA & Wellness i w najbliższym czasie możemy ocze- jach. Oby ten stan trwał.
w Polsce będzie rosła w siłę. To już kiwać powstania kolejnych innowacyj- Polscy klienci są wyedukowani, a wiec
nie jest tylko moda, ale świadomy wy - nych obiektów SPA. wymagający. Na pewno potrzebne jest
bór wielu ludzi, którzy chcą korzystać zróżnicowanie obiektów. Zbyt wiele jest
zusług SPA imają świadomość warto- podobieństw, inspirowania istniejącymi
ści jaka ztakich zabiegów dla nich pły - już obiektami, a klient oczekuje atrakcyj-
nie. Widać wyraźne zainteresowanie, nego, indywidualnego charakteru. Samo
szeroko pojętymi usługami wellness, SPA whotelach jest często zapomnianym,
nie tylko zabiegami, ale także korzy - nierentownym, pozostawionym samemu
staniem zAquaparków, klubów fitness sobie działem, podczas gdy powinno być
iinnymi formami zachowania dobrego motorem tego zróżnicowania iunikalności
samopoczucia. To jest przyszłościowa obiektu. I tu jest jeszcze wiele pracy do
branża! wykonania. Dużym problemem branży jest
brak zrzeszenia iuporządkowania. Myślę,
że aktualnie jest wystarczająca ilość graczy
na rynku, by móc zacząć wspólnie praco-
wać zmyślą oprzyszłości, bo perspektywy
rozwoju wciąż są duże.
112 .SPA. N SPA P 113
112-113_Wypowiedzi.indd 112 2019-02-09 15:59:53