Page 57 - Polska_na_weekend_wersja_skrocona
P. 57
Marcin Betliński, Andrzej Chmielewski, Cezary Szczerbiński,
doradca i szkoleniowiec SPA, CEO Dyrektor Generalny firmy Nova Group Dyrektor Generalny Thalgo Poland
w szkoleniowo-konsultingowej firmie Rynek hoteli SPA rozwija się w Polsce Kiedy ponad dwadzieścia pięć lat temu zaczy-
SPA Professionals niezwykle dynamicznie i my jako Nova nałem swoją przygodę na rynku kosmetycz-
Rynek SPA rozwija się bardzo inten- Group zprzyjemnością to obserwujemy nym, oSPA praktycznie nikt nie słyszał. Wna-
sywnie. Pojawia się coraz więcej inte- ibierzemy udział wjego rozwoju. Wmo- stępnych latach zaczęły pojawiać się obiekty
resujących realizacji oraz pomysłów. jej opinii przyszłością SPA jest oferta de- oferujące coś więcej niż tylko Bad&Brekfast.
Jakość oferowanych usług jest wwielu dykowana do coraz bardziej precyzyjnie Połowa lat 90. ubiegłego wieku to także
miejscach na bardzo wysokim pozio- zdefiniowanej grupy docelowej. Nie moment, gdy silną pozycję zaczęły zdoby-
mie. Wmoaim odczuciu usługi wPol- jest to tylko kwestia personalizacji, pod wać rodzime iświatowe marki kosmetyczne.
sce utrzymują bardzo wysoki standard, kątem oczekiwań klienta ale także pod Obchodząca w tym roku jubileusz 25-ecia
staramy się być najlepsi ito faktycznie kątem jego możliwości finansowych. Ry- wPolsce marka Thalgo przez długie lata była
nam wychodzi. Branża SPA boryka się nek dóbr premium rośnie dużo szybciej niemal synonimem pojęcia SPA – wychowa-
jednak z brakiem specjalistów. O ile niż inne segmenty irynek SPA też musi ły się na niej pokolenia kosmetyczek iklien-
masażystów i kosmetologów można za nim nadążać. SPA należy postrzegać tek, licznie odwiedzających nie tylko hotele,
znaleźć, ia, o tyle brakuje specjali- jako usługę luksusową, która musi trafiać ale przede wszystkim salony kosmetyczne,
stów zarządzaniu obiektami SPA, co w oczekiwania gości, aniejednokrotnie które zaczęto nazywać DaySPA.
jest wynikiem zbyt małej liczby placó- je wyprzedzać. Dzisiaj zabiegi pielęgnujące ciało ipiesz-
wek, które takich specjalistów kształcą. Kiedy odwiedzamy hotelowe SPA, to czące duszę stały się codziennością. Korzy-
Dodatkowo nadal wielu inwestorów zawsze chcielibyśmy tam dostać coś wię- stamy znich na co dzień, uzaprzyjaźnionej
uważa strefy SPA jedynie jako kosz - cej, niż oferuje otaczająca nas codzien- kosmetyczki za rogiem, i od święta, wy-
towne „must have” i nie widzi szans na rzeczywistość. Biorąc powyższe pod bierając miejsce weekendowego czy wa-
na dodatkowy przychód ztej strefy, co uwagę, jest rzeczą kluczową, żeby do- kacyjnego wypoczynku. Mnogość marek
przekłada się na zbyt niski poziom in- kładnie określić, do jakiej grupy docelo- izabiegów powoduje, że na efekty ijakość
westycji wszkolenia menadżerskie dla wej chcemy dotrzeć z ofertą. Mamy już doznań coraz większy wpływ ma profesjo-
kierowników SPA. za sobą lata łączenia oferty SPA z medi nalizm idoświadczenie. Ate mogą zapewnić
SPA ielementami medycyny estetycznej. firmy oferujące najwyższą technologię, ser-
Dzisiaj obserwujemy wyraźny powrót do wis iszkolenia. Bo wSPA, jak nigdzie indziej,
holistycznego i ekologicznego podej- znaczenie ma nie tylko jakość preparatu, ale
ścia do zabiegów SPA. Wprogramie SPA także atmosfera kreowana przez personel
kluczowymi nie są zabiegi nastawione na ifizyczny dotyk drugiego człowieka. Dyna-
szybką poprawę wyglądu, ale przede miczny rozwój tego rynku jest dowodem na
wszystkim na wzmacnianie strefy psy- to, że gwarantujące efekty ibezpieczeństwo
chicznej, przeciwdziałanie stresowi oraz kosmetyki oraz zaangażowani terapeuci za-
regenerację sił witalnych. wsze znajdą swoich wiernych klientów.
112 .SPA. N SPA P 113
112-113_Wypowiedzi.indd 113 2019-02-09 15:59:58