facebook

02 baner polska gora czyste

Kuchnia

Dziś nie trzeba już jechać w daleką podróż, żeby skosztować pachnących tropikalnym słońcem owoców. Dostępne są w każdym większym sklepie. Warto po nie sięgać, zwłaszcza kiedy kończy się sezon na owoce rodzime. Jednym z najbardziej wartościowych jest granat.
Pojęcie „sztuka kulinarna” nabiera dziś nowego znaczenia. Potrawy mają nie tylko zaspokoić głód, ale dostarczyć również przeżyć artystycznych. Przybywa mistrzów kuchni, którzy postanowili spojrzeć na jedzenie od innej strony i nadać mu dodatkowe funkcje.
W czerwcu na kilka tygodni na bazarach i w naszych domach pojawia się truskawka – doceniana głównie za walory smakowe. Tymczasem jest to też bomba mineralna i witaminowa, doskonały kosmetyk i afrodyzjak, a przy tym również pomocnik w odchudzaniu.
Wodę można nie tylko pić, ale i jeść. To ważna informacja dla każdego, komu z trudem przychodzi picie kilku szklanek wody dziennie. Każdy składnik pożywienia zawiera jakąś ilość wody, którą możemy zaliczyć do naszego wodnego bilansu.
Termogeniki przyspieszają metabolizm i spalanie tłuszczu, pomagając w szybszym osiąganiu wymarzonej wagi. Zamiast stosować suplementy, warto włączyć do diety naturalne produkty o działaniu przyspieszającym redukcję tkanki tłuszczowej.
Te pyszne czerwcowe owoce można jeść nie tylko same czy w postaci koktajlu. Świetnie nadają się do przeróżnych dań. Przedstawiamy zdrowe i smaczne przepisy truskawkowe na ciepłe dni.
Kasza gryczana, jęczmienna, manna, jaglana, quinoa czy kuskus... Dzięki kaszy dostarczysz organizmowi cennych składników, zyskasz dobry humor, stracisz zbędne kilogramy i zapobiegniesz wielu chorobom. Ale warto wiedzieć, jaki rodzaj wybrać, bo nie wszystkie nam służą.
Slow food łączy przyjemnoœść jedzenia z odpowiedzialnoœścią, zrównoważonym rozwojem i harmonią z naturą ‒ twierdzi Carlo Petrini, założyciel i prezydent Slow Food Global. Skąd wzięła się popularnoœść slow foodu na œświecie i jak żyć i jeśœć w duchu slow?
Wszystkie prezentowane przez nas dania powinny być przygotowane z produktów najwyższej jakości, pozwalających poczuć pełnię ich smaku. Autorem przepisów jest Grzegorz Łapanowski, miłośnik i propagator idei jedzenia w duchu slow.
Alga o wdzięcznej nazwie chlorella. Modę na ten produkt przywiał wiatr z zachodu, ponieważ to żywieniowe cudeńko robi furorę wśród światowych gwiazd.
Mimo niepozornego wyglądu i niezbyt imponującego smaku trufle są najbardziej luksusowym, najdroższym i najbardziej pożądanym produktem spożywczym świata, serwowanym w najwykwintniejszych restauracjach.
Dziś nie trzeba już jechać w daleką podróż, żeby skosztować pachnących tropikalnym słońcem owoców. Dostępne są w każdym większym sklepie. Warto po nie sięgać, zwłaszcza kiedy kończy się sezon na owoce rodzime!
Sezon pomidorowy w pełni! Warto więc korzystać i jeść je garściami, zwłaszcza, że chronią nas przed nowotworami, chorobami serca i skóry. Są dobre dla osób odchudzających się, ze skłonnościami do depresji, kobiet w ciąży oraz mężczyzn, bowiem chronią ich przed rakiem prostaty.
Są zdrowe, pełne witamin i minerałów, a do tego pyszne. Idealne jako przekąska, napój orzeŸźwiający czy lekki drink. Pierwsze smoothies przyrządzane były w latach 60. i nie zawierały mlecznych dodatków, z którymi dzisiaj większoœść z nas je kojarzy.
Mogą być nie tylko niskokaloryczną przekąską, ale i kopalnią cennych witamin. 93 proc. ich składu to woda, ale pozostałych 7 proc. to składniki niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.
Do naszych sklepów niedługo trafią 34 innowacyjne produkty żywnościowe, których receptura została opracowana przez polskich naukowców. Mają one pomóc w walce z otyłością, anemią, nadciśnieniem i cukrzycą.
Poranny posiłek jest najważniejszy, bo dostarcza energii na cały dzień. I zwykle o tym wiemy, ale z badań wynika, że coraz częściej nie mamy na nie czasu. Jakie rozwiązanie proponuje ekspertka?
Zielony szczypiorek, chrupiąca rzodkiewka i listek œświeżej sałaty na kanapce to pierwsze oznaki wiosny w kuchni. Nie tylko nastrajają optymistycznie, ale właœściwie spożywane i przechowywane są korzystne dla zdrowia i urody.
Podczas smażenia ryb traci się wartościowe kwasy omega-3, dlatego lepiej unikać tej popularnej techniki kulinarnej. Poza tym każdy gatunek wymaga innego sposobu przyrządzania.
Nie wiedzieć czemu, szparagi w naszym kraju uznawane są za niemal królewskie warzywo. To powód, dla którego wiele osób traktuje je nieufnie i nie wprowadza do swojego menu. Niesłusznie!